Pages

Friday 24 August 2012

Kesibukan Melanda!!

Assalamualaikum w.b.t....
    Waa..da lama jugak aku tak update cerita kat dinding blog aq nih maklumlah..sibuk mengalahkan Perdana Menteri!! PM pon x sibuk macam aku nih..hadooii la..nasib badan..daa nama pon student..ulang taip STUDENT!! memang la sibukkan..sibuk dengan assignment,test,latihan ROTU, n kursus kosiswa.. nak kata penat??? gila kau x penat..nak tercabut aku rasa semua sendi dengan otot-otot kat bdan aku nie..lagi-lagi semu tu buat masa bulan Ramadhan..hahaha....Dugaan..
 
 2 minggu sebelum cuti raya aku xtaw ape yang aku belajar kat kelas..langsung x bagi perhatian..kadang-kadang aku tido..kalo aku x tido aku online facebook gune hendset aku..memang rasa kurang sopan giler aku nie..lecture dok sibuk bagi ilmu kat depan kelas..aku dok sibuk melayan perasaan..hampeh punya budak..ape pon x boleh..sakit pulak hati kite nie~~
 
 Setelah hampir 4 buln aku belajar kat UiTM Dungun sebagai student Investment Analysis..bermulalah minggu yang sibuk dengan test..maklumlah..sibuk nak cuti awal, nk balik raya..semua test buat sebelum raya.mati kering aku nak belajar..da lah hujung minggu dengan latihan palapes nya..naik jew hari ahad terus test..nah hamik ko..test pertama aku terpaksa tunda ke minggu akhir kelas..sebabnya??? aku MC..bukan saja-saja aku nak amik mc..tp entahlah..sekrang nie kesihatan aku da semakin x menentu..selalu sangat sakit..kalo migren tuh..hari-hari aku kena...dah xlarat nak tanggung..tapi aku kena kuat..aku x boleh lemah..x boleh tunjuk semua tu dekat orang lain..aku xnak orang lain risau..biar aku sorang jew yang tanggung..
 
   Test CTU merupakan test pertama aku pada hari ahad, 5 Ogos 2012 aku tunda ke hari ahad, 12 Ogos 2012 (tunda sebab sakit). Test ECO pada hari khamis, 9 Ogos 2012 aku tunda jugak ke hari rabu, 15 Ogos 2012 ( tunda sebab kena pergi kursus 3 hari dekat KB). Pada minggu pertama bulan Ogos tu memang lah x banyak test dengn kuiz..Tapi bila semua dah tunda ke minggu lagi 1..x ke sibuk minggu last tu..
   9,10 dan 11 Ogos 2012 merupakan tarikh dimana aku kena pi kursus KOSISWA dekat Kota Bharu, Kelantan. So,test aku masa hari khamis tu pon aku tunda jugak..Nak dijadikan cerita. Lepas je aku balik dari kursus dekat KB..sumpah dekat 2 minggu aku x tido..bukan x tido langsung, tido la jugak 2 3 jam..sebab ape?? sebab stady dengan siapkan assginment aku yang bertimbun tu lah..
   Minggu last sebelum orang lain dok sibuk usung bagasi nak balik kaampung..aku dengan kawan-kawan kelas aku sibuk dok pulun nak habis kan test..sampai hilang mood nak raya..kami da jadi excited nak habiskan test..bukan excited nak balik kmpung sebab raya..demam minggu test la kata kan.. Minggu ke 2 aku memang padat..aku rasa minggu aku je l yang sibuk..classmate aku xlah sesibuk aku..sebab dieorang x banyak test macam aku..padan muke aku..
    Hari ahad,12 Ogos 2012 lepas aku balik kursus terus aku kena amik kuiz ECO wktu kelas pagi..aku xtaw aku jawab ape..sebab x sempat nak belajar, petang nya pulak aku kena jawab Test CTU yang aku tunda minggu lepas.selesai hari ahad..hari isnin, 13 Ogos 2012 pulak ada 2 test, tengahari dengan malam..memang x sempt nak bljar..dah la pagi 2 kena paksa pegi dengar ceramah kibarkan Jalur Gemilang & keselamatan Balik Kampung... tengahari aku jawab test BMD (Mandarin)..malam nya pulak aku jawab test FIN (finance),,aku xtaw aku jawab ape untuk finance tu..sebab tengah migren masa tuh..hari selasa, 14 Ogos 2012..macam xde ape sangat..tapi cume practice speaking test BEL untuk lepas raya..memang hancur la kan aku speaking..dengan x prepare ape-ape..haha..
    Hari last untuk test aku sebelum raya..memang aku belajar giler-giler subjek nie..sebab susah kot..da lah masa hari selasa tu aku x ckup tido..di sambung pulak waktu hari selasa malam tu..aku x tido lngsung sebab belajar Macroeconomics.huhu..nasib ade skuad aku teman.nasib masa tu puan senior kat bilik aku dah balik..xde la aku menganggu die nak tido dengan cahaya lampu..sumpah malam tu aku sikit pon x mengantuk..xtaw kenapa..excited nak amik test eco kot..da la test aku pagi-pagi bute..terkejut junior aku bile tengok aku dok stdy lg kat meja belajar aku..soalan yg "blepeng" @ junior aku tnya " puan.puan x tido lagi??" aku senyum je lah..huhu..So, pagi-pagi aku dah siap-siap nak pegi bilik Madam aku Madam Hapiza Omar kat bangunan Sarjana. Hari rabu, 15 Ogos 2012 pkul 8 pagi hari last aku amik test sebelum balik raya..Alhamdulillah semua berjalan lancar..hasil x tido semalaman aku..xtaw lah markah dapat berapa..huhu..balik-balik jawap test..terus kepal aku migren..sebab da bekerja keras lebih dari had nya..dengan secara rasminya lepas solat zohor..pukul 2 petang terus aku pengsan x sedar diri..sedar-sedar dah dekat pukul 7..nak berbuka..aku ingat aku sorang je xde makanan nak berbuka.tengok-tengok 1 skud berbuka makan kuih dengaan maggi..kesian..hahaha..tu la,excited nak balik kampung..malam tu jugak ramai puan yo,senior,skuad aku n junior yang balik..terus sunyi blok Gemia tuh..hahaha...

Dengan secara rasminya aku semangat nak blik kmpung!!! nak jumpa mak abah dengan kawan-kawan..paling x sabar nak tunggu raya!!! yahoooo balik kmpung!!!!


No comments:

Post a Comment