Pages

Saturday 14 July 2012

Hutan Lipur Menderu

14 Julai 2012, 1300 p.m

  Assalamualaikum w.b.t semua. Hari nie memang best sangat-sangat..hahaha. Nak taw kenapa??sebab dapat jugak aku kuar dari blok nie.lupa kejap masalah-masalah dekat blok nie..hehe..lebih kurang pukul 1 petang tadi,aku dengan skuad aku bersama dengan puan-puan senior yang PKW saja la pergi beriadah.memang best sangat-sangat..kami sewa kereta viva 4 buah.sewa 6jam,sebuah kereta RM40.So,kami bayar RM14 ringgit sorang untuk bayar duit sewa kereta dengan duit makanan.kitorang pergi ke Hutan Lipur Menderu mandi air terjun dekat situ..memang berbaloi jugak la.tempatnya kira okey la jugak dari xde kan.
 
    Kira dalam pukul 2 petang kami sampai kat kawasan rekreasi tu..mula-mula kira teruja la nak mandi. Tapi yang x bestnya aku xreti berenang.haha apung kan badan boleh la jugak sikit-sikit.tapi x berapa nak yakin sangat sebab aku pernah lemas.lemas pulak masa latihan penutup latihan lanjutan dekat tasik Putri, Bukit Besi tahun lepas.huhu..masa tu kira fobia jugak la.tapi x bermakna aku x mandi okey.tasik tu dalam kot bekas kawasan perlombongan bijih besi.kalo jurulatih lambat la selamatkan aku masa tu agak-agak aku ada lagi ke x kat tempat aku sekarang nie??? humm...itu lah ketentuan yang telah ALLAH telah aturkan untuk setiap hamba-Nya.

     Air kat kawasan tu memang sejuk sangat.mula-mula masuk kaki pon da mengigil.haha...walaupun cuaca masa tu ts=engah panas.air tetap cool jew sejuk.hehe.punya la sakan kami mandi sejam baru terasa lapar.kami makan dalam pukul 3 lebih.kami makan semua makanan yang kami bawak bersam.kami bawak nasi.makan kongsi-kongsi.sweet sangat.:).sambil makan nasi tu punya syok aku tengok ikan putih berenang dalam air.punya la banyak ikan-ikan tu,besar-besar pulak tu.terasa teringin pulak nak makan ikan sungai tyang di goreng garing..nyam nyam sedap nya.

    Lepas jew makan kami masuk balik dalam air.tapi bila da masuk tu masing-masing mengigil kesejukkan.ditambah pulak dengan angi yang datang..memang menusuk sehingga ketulang la sejuk nya. bila akmi mandi buat kali kedua nie la baru kami ambil gambar.tapi maaf la.gambar aku xleh nak upload.mana x nya sume mandi free hair.giler nak upload.memang x la kan.da sume perempuan.kalau yang bace blog nie perempuan xpe jugak.mau nye ade lelaki.kan xpasal-pasal tambah dosa kering kiteorang nie.maaf yer.kami mandi sampai pukul 5 petang.lepas tu terus kami siap-siap tukar baju.kami pegi pulak Mesra Mall.da dekat da dengan tempat yang kami perdi nie.dalam 20 minit da smapai dekat MM.

    Kami jalan-jalan dekat MM tu sampai pukul 7.lepas je pukul 7 malam kami terus gerak balik.mula-mula puan ajak berhenti dekat Paka n nak ajak makan sekali.tapi maaf puan kami kena balik dulu sebab nak hantar kereta awal.dah janji dengan pak cik Kaha nak hantar pukul 8 malam. memang terbaik la kan skuad aku si Derak atau nama asal Shakila nie bawak kereta.kalah orang lelaki bawak kereta.macam nak berlumba.huhu.tapi memang best naik kereta dengan die.:).tepat pukul 8 malam jew kami sampai la dekat UiTM tercinta UITM Dungun.hehe.

    Yang paling xbest nya,da la aku tengah pening kepala.balik-balik kena tengok junior buat kerja pulak.peh.mental aku dengan kepala sakit.tapi aku stay manis kan muka dengan senyuman.x pe la.asal kan aku x kena buat.so,layan kan aja kerja junior nie.hahahaha

    Sedap sangat aku menaip.x sedar pon jam da pukul 2 pagi.esok pagi da la ada kelas.n nasib paling baik baik bile kuiz finance esok tunda buat hari selasa.sayang miss Fara lebih2..hehe..ok lah..da banyak sangat da nie aku mengarut baik aku abis kan sampai dekat sini jew.sekian saja dari aku.Assalamualaikum w.b.t dan selamat malam semua..have a nice day tomorow n just smile :)

2 comments:

  1. untung la blh g jln2 dgn Pn2 sume kan??huhu :(

    ReplyDelete
  2. huhuhuhu...lex lerr...ti blh g lagi...

    ReplyDelete