Pages

Tuesday 10 July 2012

Kenangan Ketika Junior!!

11.07.2012 ,0725.Rabu

   Assalamualaikum w.b.t..seperti biasa mulakan harimu dengan senyuman..hehe :)..tetiba rasa macam nak menulis..banyak sangat dah kot perkara dalam kepala nie..Tapi pagi nie aku xnak la marah-marah..nanti abis hilang mood nak presentation MGT 300 kls Madam Marha..Ape motif aku bagi taw semua nie??hehe..saje jew..nak have fun :p...Hari nie aku tetiba rasa nak cerita kenangan masa junior aku...memang bnyak kenangan.tapi aku nak cite ikut peringkat la..sebab banyak sangat la pulak nanti dengan gamba-gamba yang bakal aku upload..first aku na cerita pasal kenangan masa first junior la..
     
Pertama kali masuk universiti dan masuk pulak ROTU atau pon kalo ikut BM nya PALAPES..just a same meaning..kalau ROTU ( Reserve Officer Traning Unit) kalau ikot melayu nya PALAPES ( Pasukan Latihan Pegawai Simpanan) kan sama jew maksudnya tu..hehe.,eh,tiba-tiba lari dari idea asal pulak aku nih..sebenarnya aku nak cerita pasal kenagan aku masa first junior..memang nie antara kenangan yang tak kan pernah aku lupakan bersama skuad kesayangan aku Batch 33..mula-mula skuad aku memang ramai kalau nak di tambah dengan skuad yang duduk kat ceruk Uitm Kuala Terengganu,kampus Chendering tu..hahaha...sory skuad..saje-saje jew tulis..tapi korang x ceruk pon..pada mula skuad aku kalau nak di ikut kan ade lebih kurang hampir 60 orang..tapi ramai yang tarik diri sebelum mula latihan..kat bawah nie aku nak tunjuk sikit gamba aku dengan skuad aku..ade di antara mereka yang da keluar..
                      nie gamba aku dengan skuad aku kat depan pintu markas..
xcantik pon pintu masuk nya..askar kan..wat pew nak warna warni bagai??hahahahahaha
 nie plak gamba masa kitaorang pegi amik pasir untuk letak kat dalam beg pack..ish3 berat mak..n time nie pon x ramai sebab yg PKW ade hal kena selesaikan kat block..hehe
 nie suku PKW skuad aku..masa nie tengah rehat waktu traning..so,ade la yang pergi mencari makanan..lapar la..
 ok la..aku perkenalkan nama geli-geli dieorang atau nama panggilan kami..dalam ROTU xde istilah nama sebenar taw x..jangan tekejut pulak bila taw nama kami..dari belakang sebelah kiri: 
obeng,gigi (da kuar baris),gd,pady (aku yang berdiri),bum(da keluar), laici.
yang duduk dari kiri: derak,bedal,puyoh n toge..
      Mesti kelakarkan nama-nama kami..tapi jangan nak pelik sangat lah..ape yang orang awam cakap pelik tu lah perkara yang paling bernilai untuk kami..Aku ada Kau ada??? hahaha..nak taw kenapa kami dapat nama-nama nie????kami pon tak tahu..da senior bagi..kami h=guna je la..dalam askar mana ade istilah nama sebenar..semua nya pakai nama panggilan atau nama geli-geli..kiki..
      Ok lah..aku nak stop dulu,sebab aku nak kena study la..pkul 12 nanti group aku kena wat presentation subjek MGT 300..so,nanti aku sambung balik cerita tentang kenangan masa junior aku dalam episod akan datang..hahahaha...ok aku chaw dulu..Assalamualaikum w.b.t..:)

No comments:

Post a Comment